تولید روزانه یکهزار ماسک و دستکش یکبار مصرف در مسجد دوستدار خانواده 

تولید روزانه یکهزار ماسک و دستکش یکبار مصرف در مسجد دوستدار خانواده 

تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
محدثه رودباری گفت: روزانه یکهزار ماسک و دستکش یکبار مصرف در کارگاه خیاطی مسجد دوستدار خانواده تولید و بین ساکنین محله، سطح شهر جیرفت توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «محدثه رودباری» امروز در گفت و گو با خبرنگار ما از جیرفت، گفت: مسجد دوستدار خانواده که با رویکرد احیا کارکردهای مسجد اسلامی و ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین مسجد و خانواده در اسفند سال ۹۷ راه اندازی شد از بدو تاسیس بخشی از فعالیت های خود را به کارآفرینی و اشتغال زایی بانوان عضو کانون فرهنگی هنری شهید شجاع حیدری اختصاص داد و در همین راستا در تابستانی که گذشت کارگاه آموزش خیاطی را راه اندازی کرد.

 

 

 

 


مجری طرح دوستدار خانواده در جنوب کرمان افزود: با توجه به شرایط حساس کنونی در مواجه با ویروس کرونا، مسجد دوستدار خانواده کارگاه آموزش خیاطی خود را تبدیل به کارگاه تولید ماسک و دستکش یکبار مصرف کرده است.

 

 

 


وی با بیان این مطلب که اولویت توزیع این اقلام با خانوارهای نیازمند است، اظهار کرد: روزانه یکهزار ماسک در این کارگاه تولید و بین ساکنین محله، سطح شهر جیرفت توزیع می شود و قصد داریم با افزایش تولید در بین ساکنین روستاهای تابعه نیز تولید کنیم.

 

 

 

 

رودباری اضافه کرد: ۲ گروه ۱۰ نفری در ۲ شیفت مشغول فعالیت هستند، به این شکل که یک گروه از ساعت ۸ صبح تا اذان ظهر و گروه دیگر از ۳ بعدازظهر تا ۷ شب در این کارگاه حضور یافته و به کار تولید ماسک و دستکش یکبار مصرف می پردازند.



مجری طرح دوستدار خانواده در جنوب کرمان، با اشاره به این که برای تهیه این اقلام نکات بهداشتی رعایت می شود، بیان کرد: ماسک های تولیدی به منظور استریل شدن در اختیار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت قرار داده می شود سپس بین مردم توزیع می شوند و همچنین هر شب ساعت ۲۲ کارگاه ضدعفونی می شود.

 

با توجه به این که از چندین ماه قبل صندوقی برای کمک به نیازمندان راه اندازی کرده ایم و هر ماه مبالغی به نیازمندان کمک می کنیم، این بار در نظر داریم پک های بهداشتی تهیه و در بین این خانواده ها توزیع کنیم.

 

شایان ذکر است؛ مسجد دوستدار خانواده وابسته به کانون فرهنگی هنری شهید شجاع حیدری است که در مسجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شهر جیرفت قرار دارد.

پایان پیام/ 586